Pękła mi sprężyna przednia w Octavi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Castaway
    Ambiente
    • 2005
    • 125

    Pękła mi sprężyna przednia w Octavi

    Włączanie i wyłączanie oświetlenia kabiny za pomocą wyłącznika w lampie sufitowej jest bardzo nie wygodne, a w czasie jazdy, nawet niebezpieczne, gdyż trzeba odwrócić głowę do góry, i szukać tego wyłącznika. Dla tego postanowiłem dobudować dodatkowy wyłącznik na pulpicie.
    Dzięki temu, że do układu dodatkowego wyłącznika została wprowadzona dioda separująca, nie występuje kolizja z istniejącym wyłącznikiem w lampie sufitowej, oraz, co ważniejsze, brak kolizji z automatem oświetleniowym. Dodatkowy wyłącznik nie ma wpływu na automat światła, i nie może spowodować jego uszkodzenia, czy wadliwego działania.
    Sposób podłączenia wyłącznika i diody jest pokazany na schemacie, oraz na fotografiach. Dioda powinna mieć obciążalność co najmniej 3A (lepiej, gdy będzie większa, np.8÷10A), gdyż przez nią płynie prąd żarówek oświetlenia, gdy są otwarte drzwi. Dioda może się lekko grzać, ale tylko tak, żeby można było utrzymać w palcach. Gdy grzeje się mocniej (zależy od typu diody), należy na diodę nałożyć radiatorek, np. ze zwiniętej w rurkę blaszki.
    Wyłącznik posiada podświetlenie zieloną diodą LED, oraz kontrolkę włączenia, żółta dioda LED. Kontrolka włączenia jest bardzo dobrze widoczna nawet w słońcu, i przydaje się, gdy włącznik zostanie przypadkowo włączony w dzień. Świecąca lampa może być wtedy nie zauważona. Podświetlenie wyłącznika jest włączane za pomocą czujnika nacisku w fotelu kierowcy (może być i pasażera), i jest czynne cały czas, gdy zajęte miejsce w fotelu.
    Czujnik nacisku jest tutaj:

    Natężenie podświetlenia jest tak dobrane rezystorem R1, że w dzień jest nie widoczne (słabo widoczne). Rezystor R1 trzeba dobrać taki, aby podświetlenie było optymalne w nocy.
    Rezystor R3, zamontowany bezpośrednio w przewodzie, w pobliżu podłączenia do +12V (z wyłącznika awaryjnego), służy jako zabezpieczenie na wypadek zwarcia. Dzięki niemu , w przypadku zwarcia nic się nie stanie, nawet nie spali się bezpiecznik.
    Kontrolka włączenia dołączana jest dodatkową sekcją S2 wyłącznika. Dwusekcyjny wyłącznik, to wyłącznik sieciowy telewizora. Jest umieszczony w samodzielnie zrobionej, pudełkowej obudowie, podobnej do wyłącznika ogrzewania tylnej szyby. Jako klawisz, wykorzystana została zaślepka z pulpitu.
    Gdyby ktoś zrezygnował z podświetlenia i kontrolki włączenia, można pominąć wszystko co jest na schemacie poniżej czerwonej, przerywanej linii. Wtedy wystarczy tylko zamontować diodę, poprowadzić dwa przewody w dowolne miejsce, i zamontować dowolny, jednosekcyjny wyłącznik, tam, gdzie pasuje.
    Przewody od lampy sufitowej można przeciągnąć bez zdejmowania plastyków, za pomocą sztywnego drutu. Trzeba jedynie wymontować schowek przed pasażerem.
    POzdro - Pit
  • wojtas_33
    Classic
    • 2005
    • 18

    #2
    Pękła mi sprężyna przednia w Octavi

    tamat na dzisiaj tylko.

    szukam czegoś dobrego i zastanawiam się czy nie kupić twardszych sportowych czy zostać przy seryjnych oryginalnych a czy przy okazji nie wymienić amortyzatorów (przebieg 103 tyś.) może komuś leżą w koncie nówki
    doradźcie
    1,9TDI AGR 2002

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      wojtas_33, Polecam lekture miedzy innymi tego tematu:


      W dziale tuning znajdziesz tez wiele innych ciekawych. Slowa kluczowe dla szukajki to chocby "bilstein".
      Z pewnoscia znajdziesz duzo ciekawych info.

      Generalnie przebieg ok 100.000 km jest taki, ze warto juz pomyslec o zmianie zawieszenia, ale to tez zalezy od tego jak bylo eksploatowane i w jakim jest stanie.
      W kazdym razie nie polecam zamiany na "sportowsze" sprezyn i pozostanie na seryjnych, zwlaszcza starych, amortyzatorach.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • wojtas_33
        Classic
        • 2005
        • 18

        #4
        Znalazłem gościa z okolic co handluje sprężynami, amortyzatorami
        sprężyny wzmocnione do D i TD MAGNUM 125 zł. oraz KILEN 135 zł. oba niemieckie
        warto sie zastanowiać nad nimi?
        1,9TDI AGR 2002

        Komentarz

        • robo
          Classic
          • 2005
          • 9

          #5
          Mi pękła sprężyna przy 130 tys. (prawa przód). Kupiłem nowe w sklepie, cena była atrakcyjna 75 zł. szt. Pojeździłem 1,5 miesiąca i pękła w połowie. Nie polecam tych tanich, szkoda czasu i kasy.
          Pozdrawiam.
          OCTAVIA COMBI 1.6 AKL

          Komentarz

          Pracuję...